Rossmann wycofuje produkty Teamu X. To pokłosie Pandora Gate

i

Autor: Instagram/ zdj. autorskie

Youtube

Rossmann wycofuje produkty Teamu X. To pokłosie "Pandora Gate"

2023-10-10 13:58

Sieć drogerii Rossmann postanowiła wycofać ze sprzedaży produkty oznaczone marką i wizerunkami influencerów z Team X, przede wszystkim kosmetyki Ingrid Cosmetics. Wszystko dlatego, że niedawno na jaw wyszła afera z polskimi youtuberami, którzy mieli utrzymywać niestosowne relacje z dziewczynkami poniżej 15. roku życia.

Kosmetyki z logo Team X znikają z Rossmanna

Pandora Gate zbiera kolejne żniwa, a znane marki wycofują się z promowania produktów "znanej i lubianej" ekipy Team X. Mowa jest tutaj o sieci sklepów Rossmann, która zapowiedziała, że z półek sklepów znikną kosmetyki z ich logiem.

- Skandaliczne zachowania, o których aktualnie jest bardzo głośno w sieci są dla nas bulwersujące i zaskakujące - podkreśla marka Ingrid Cosmetics.

Jak przekazał rzeczniczka prasowa Rossmanna Agata Nowakowska, kosmetyki z kolekcji Team X w poniedziałek zniknęły z oferty sklepu internetowego tej firmy, a do połowy tego tygodnia zostaną wycofane z drogerii stacjonarnych.

Kosmetyki Team X wprowadziła do sprzedaży marka Ingrid Cosmetics (należy do Verona Products Professional). Druga seria pojawiła się w drogeriach Rossmann w połowie ub.r., jej ambasadorkami były członkinie Team X: Emilia Kostyk, Róża Wojtczak, Klaudia Sadownik i Kamila Łapa, a także Patrycja Mołczanow i Monika Kociołek.

Obsługą biznesową Team X zajmowała się Spotlight Agency (jej wspólnikiem był wówczas Stuart Kluz-Burton), która zainwestowała w projekt kilkaset tysięcy złotych. W 2021 roku agencja osiągnęła 11,4 mln zł wpływów i 136,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej przy 3,7 mln zł przychodów zarobiła na czysto 54,6 tys. zł - czytamy na wirtualnemedia.pl

Co to jest ekipa Team X?

Team X został założony w 2019 roku i był wówczas postrzegany jako konkurencja dla popularnej Ekipy, założonej przez Karola "Friza" Wiśniewskiego. To internetowe show, które można było zobaczyć w serwisie YouTube, realizowane przez Spotlight Agency. Program pokazywał rzekomą codzienność influencerów, którzy zamieszkali w luksusowej willi w Konstancinie-Jeziornej pod Warszawą — „Domu X”. Format doczekał się trzech edycji, ostatnią zakończono nagle po zerwaniu współpracy firmy z influencerami w styczniu 2023 roku

Afera Pandora Gate

Sylwester Wardęga oraz Mikołaj "Konopskyy" Tylko opublikowali materiały, w których przedstawiają informacje i dowody przeciwko grupie youtuberów tworzących kontent dla dzieci. Jak wynika z przedstawionych przez nich mocnych dowodów, Stuart "Stuu" Burton, znany z grania w Minecrafta, próbował doprowadzić do kontaktów seksualnych z nieletnimi dziewczynkami poniżej 15. roku życia. To jednak nie koniec. O sprawie tej miało wiedzieć więcej osób - między innymi Marcin Dubiel, Agata "Fagata" Fąk i Michał "Boxdel" Baron. Zarzuca się im brak odpowiedniej reakcji. Podobne zachowania Konopskyy przypisał również innym youtuberom Danielowi Pawlakowi (znanego jako DeeJayPallaside), Verteza, Vojtaza i Dissowskyy'ego.

Konopskyy zwrócił również na obrzydliwy seksualny kontekst ekipy Team X, której kontent jest skierowany wyłącznie do dzieci i młodzieży. I rzeczywiście, influencerzy związani z Team X i Spotlight Agency przedstawiali nieodpowiednie treści dla swoich odbiorców, zarówno na Youtubie, jak i swoich mediach społecznościowych. Mowa tutaj m.in. o Agacie Fąk, znaneej jako "Fagata". Ponadto, wiosną 2021 roku w internecie pojawiły się nagrania sprzed kilku lat pokazujące, jak Natsu - jedna z ambasadorek Teamu X - rozbierała się za pieniądze przed kamerką internetową.

Drogeria Rossmann udostępniała swoim klientom kosmetyki do makijażu, które powstały ze współpracy marki Ingrid z członkiniami Teamu X, m.in. Agatą "Fagatą" Fąk czy też Natalią "Natsu" Karczmarczyk. Marka nie chce mieć nic wspólnego z głośną aferą, z którą łączeni są młodzi celebryci i podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży cieszących się popularnością produktów.

Julia Żugaj wspomina hejt na TEAM X. Chcieli zrezygnować!
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE